De dansende baby's van Evian zijn helemaal terug. De nieuwste reclamespot van het watermerk werd al meer dan 29 miljoen keer bekeken op YouTube sinds de lancering op 19 april.
In het spotje 'Baby & Me' zien volwassenen zichzelf plots als baby in hun weerspiegeling. Wat volgt is een knotsgekke 'dancebattle' in een winkelruit waarin de baby's en volwassen elkaar imiteren en proberen overtreffen op de tonen van 'Here comes the hotstepper'. "De spot gaat over de baby in jezelf terugvinden", vertelt merkmanager Laurent Houel van Evian. "Dat geeft een gevoel van vrijheid en zo kan je spontaan gek doen."
Het maken van het spotje was een huzarenstuk. Tijdens castings moesten baby's en volwassenen worden gezocht die op elkaar leken. Nadat de koppels geselecteerd waren, werd eerst de gezichtsuitdrukking van de baby's in een studio gefilmd. Als tweede stap moesten de volwassenen de danspasjes uitvoeren op straat én in de studio. De lichamen van de dansende volwassenen werden vervolgens verkleind en op die van de baby's geplakt.
Het is niet de eerste keer dat Evian dansende baby's opvoert in zijn reclamespots. In 2009 werd hun spot met rolschaatsende baby's een wereldwijde internethit. Het clipje werd meer dan 65,5 miljoen keer bekeken en verdiende zo een plaatsje in het 'Guinness World Records' als meest bekeken online reclamespot. Toch leverde die reclamecampagne Evian geen meerverkoop op: het watermerk verloor in het jaar van het spotje veel marktaandeel en de verkoop kelderde met 25%.
Of dat nu ook zal gebeuren ............wij denken het niet. Wat we wel denken is dat dit wel eens een hit kan gaan worden.
Here Comes The HotStepper is origineel van Ini Kamoze uit 1995.
Een volledige clip is nog niet af, maar de clip die wij gevonden hebben laat je wel de gehele reclamespot zien + wat making of beelden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten