iTunes Dag Top 3

FlashBack50 Top 3 (flashback50.nl)

20 november 2012

Eerste Hitkluif voor Emeli Sande

De Hitkluif vergt enige introductie.
Mijn naam is Remco de Kluyver en ik schrijf ook mee op deze blog. Ik ben 29 jaar en mijn grootste hobby is het bezig zijn met muziek. En omdat ik de Kluyver heet heb ik gekozen om een deel uit de achternaam te gebruiken en iets te veranderen voor de Hitkluif.



Adele Emeli Sandé  is een Schots singer-songwriter.

Ze studeerde geneeskunde aan de universiteit van Glasgow, maar heeft haar studie afgebroken om zich aan haar muzikale carrière te wijden.

In augustus 2011 verscheen haar solosingle Heaven, in november dat jaar de opvolger Daddy, beide singles als voorloper op haar debuutalbum van 6 februari 2012 Our Version of Events. Ze was ook te horen op de debuutsingle van Chipmunk en op Read All About It van Professor Green, stuk voor stuk met hitnoteringen. Ze schreef ook reeds nummers voor onder meerCher Lloyd, Susan Boyle, Preeya Kalidas, Leona Lewis, Cheryl Cole en Tinie Tempah. Ze won op 15 december 2011 de Brit Award Critics Choice 2012 als meest beloftevolle nieuwe artiest, een categorie waarin Jessie J, Ellie Goulding, Florence and the Machine en Adele haar de laatste jaren voorgingen. In 2012 trad ze op in zowel de opening als de slot ceremonie van de Olympische Zomerspelen in Londen.

Emeli Sandé is winnares van de 2013 European Border Breakers Award. De European Border Breakers Awards (EBBA) zijn prijzen die jaarlijks worden uitgereikt aan tien jonge veelbelovende Europese artiesten die het jaar ervoor succesvol buiten de eigen landsgrenzen debuteerden.

2 opmerkingen:

  1. Hitkluif... niet echt een aantrekkelijke naam XD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mwah vind het wel een leuke naam, annoniem vind ik minder goed gevonden.
    de hitkluif is een plaat die zo lekker is dat je je tanden er in zet:-)

    BeantwoordenVerwijderen