Het is dan ook een aanstekelijk lekker nummer met een hele vette bassline die ons heel erg doet denken aan "Word Up" van Cameo. sterker nog, wij zeggen gewoon hardop dat "F" zich voor de bassline zeer waarschijnlijk heeft laten inspireren door Word Up ;o).
Op basis van de song Geen Fuck Om Jou, met bijbehorende one-shot videoclip (die na 1 dag al verboden was op youtube vanwege 1 stukje borst), tekent F in het voorjaar van 2013 een platendeal bij Redline Music, een label van Neerlands oudste platenmaatschappij CNR Music. Het is het begin van een nieuw hoofdstuk waarin F met support van CNR en de topboekers van AT Productions enorm aan de weg timmert. Nadat in 2011 F met Fever voor het eerst op landelijk niveau van zich laat horen, is dit de aanzet tot de definitieve doorbraak.
Als F in 2006 het levenslicht ziet, zijn de bandleden gemiddeld zo’n 17 jaar oud. Door hun grenzeloze enthousiasme en tomeloze energie te bundelen met hun uitzonderlijke muzikale potentie, weten ze in een jaar tijd een kleine aardverschuiving in de Haagse muziekscene teweeg te brengen.
Hun eerste album ‘Fantastiez’ wordt in 2007 uitgebracht en de reacties zijn overweldigend. De titeltrack van het album wordt met een creatieve, zelfgemaakte videoclip een bescheiden zomerhitje, F sleept als eerste band ooit drie Haagse Popprijzen tegelijk in de wacht en als klap op de vuurpijl mogen ze het voorprogramma van de Golden Earring verzorgen in de Heineken Music Hall en Ahoy’.
F verzorgt in twee jaar tijd ongeveer 250 optredens en gaat vervolgens aan de slag met het schrijven en opnemen van nieuw materiaal. In het najaar van 2010 komt de band met een gloednieuw concept: elke zes weken een nieuwe single mét videoclip, gepresenteerd op een releaseparty. Op 25 november 2010 komt de eerste single uit. Tegen alle verwachtingen in lukt het F om zich aan het moordende releaseschema te houden. Voortdurend worden er nieuwe tracks opgenomen en elke maand staan er videoshoots op het programma.
Het plan werpt zijn vruchten af: met ‘Fever’ zit F bij De Wereld Draait Door. Met hun ‘minuut’ blazen ze vele kijkers omver, met als resultaat dat ‘Fever’ dagenlang in de top 5 van de iTunes Chart terug te vinden is. Ze spelen op 3FM bij Giel en Claudia de Breij en knallen de Q-Music iTunes Top 30 en de 3FM Mega Top 50 binnen.
Ook de industrie is enthousiast, wat resulteert in een boekingsdeal met AT Productions. Hierdoor krijgt de band steeds vaker de mogelijkheid om zich ook op de grotere podia en festivals te laten zien.
Eind 2011 speelt F zich opnieuw in de kijker met de kerstsingle ‘First of Noel’. De provocerende en humoristische video trekt de aandacht van diverse populaire blogs en het nummer belandt zelfs op de playlist van SkyRadio.
In maart 2012 is F toe aan de 12e release binnen hun vernieuwende concept. Tijd voor een album! Dit album wordt op 24 maart in de Melkweg gelanceerd en draagt de naam ‘Famous’.
Houd www.fmusic.nl in de gaten voor het meest recente nieuws rondom F.
Als F in 2006 het levenslicht ziet, zijn de bandleden gemiddeld zo’n 17 jaar oud. Door hun grenzeloze enthousiasme en tomeloze energie te bundelen met hun uitzonderlijke muzikale potentie, weten ze in een jaar tijd een kleine aardverschuiving in de Haagse muziekscene teweeg te brengen.
Hun eerste album ‘Fantastiez’ wordt in 2007 uitgebracht en de reacties zijn overweldigend. De titeltrack van het album wordt met een creatieve, zelfgemaakte videoclip een bescheiden zomerhitje, F sleept als eerste band ooit drie Haagse Popprijzen tegelijk in de wacht en als klap op de vuurpijl mogen ze het voorprogramma van de Golden Earring verzorgen in de Heineken Music Hall en Ahoy’.
F verzorgt in twee jaar tijd ongeveer 250 optredens en gaat vervolgens aan de slag met het schrijven en opnemen van nieuw materiaal. In het najaar van 2010 komt de band met een gloednieuw concept: elke zes weken een nieuwe single mét videoclip, gepresenteerd op een releaseparty. Op 25 november 2010 komt de eerste single uit. Tegen alle verwachtingen in lukt het F om zich aan het moordende releaseschema te houden. Voortdurend worden er nieuwe tracks opgenomen en elke maand staan er videoshoots op het programma.
Het plan werpt zijn vruchten af: met ‘Fever’ zit F bij De Wereld Draait Door. Met hun ‘minuut’ blazen ze vele kijkers omver, met als resultaat dat ‘Fever’ dagenlang in de top 5 van de iTunes Chart terug te vinden is. Ze spelen op 3FM bij Giel en Claudia de Breij en knallen de Q-Music iTunes Top 30 en de 3FM Mega Top 50 binnen.
Ook de industrie is enthousiast, wat resulteert in een boekingsdeal met AT Productions. Hierdoor krijgt de band steeds vaker de mogelijkheid om zich ook op de grotere podia en festivals te laten zien.
Eind 2011 speelt F zich opnieuw in de kijker met de kerstsingle ‘First of Noel’. De provocerende en humoristische video trekt de aandacht van diverse populaire blogs en het nummer belandt zelfs op de playlist van SkyRadio.
In maart 2012 is F toe aan de 12e release binnen hun vernieuwende concept. Tijd voor een album! Dit album wordt op 24 maart in de Melkweg gelanceerd en draagt de naam ‘Famous’.
Houd www.fmusic.nl in de gaten voor het meest recente nieuws rondom F.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten