De zangeres heeft in ieder geval gesleuteld aan haar stijl. "Iets meer richting de pop, iets meer beatgericht. Toch wel wat mensen minder van mij gewend zijn denk ik", zegt ze. "Maar het blijft Hind. Ik probeer wel mijn Oosterse invloeden terug te laten komen in mijn muziek, maar het is wat gewaagder."
Sellaband.
Hind is op 24 november 2009 begonnen met een fund raising (crowd sourcing) voor haar derde album via de website van SellaBand en al op 6 december had ze dat doel bereikt. Nog niet eerder had iemand op SellaBand zo snel het benodigde geld voor het opnemen van een cd bijeen vergaard. Gemiddeld deden artiesten daar 1,5 jaar over en Hind lukte het om in 11 dagen $ 60.000 bij elkaar te krijgen. Daarna is Hind verder gegaan met het ophalen van geld voor de marketing van deze cd. Tijdens een interview met Pauw en Witteman vertelde Hind dat de voornaamste reden voor haar om de nieuwe cd via SellaBand te financieren was, dat ze het album volledig in eigen beheer wilde opnemen en de kans wilde hebben haar eigen muziek te maken, zonder invloed van anderen. Via SellaBand hoopte ze dichter bij de fans te staan en een gegarandeerde afzetmarkt voor haar cd te creƫren. In februari 2010 werd Sellaband failliet verklaard, maar ging na een overname binnen een week verder als Duits bedrijf.
Hind was intussen bezig met het schrijven van nieuw materiaal voor het album dat in de eerste week van oktober 2010 is verschenen. Dit album is geproduceerd door Steve Power, die eerder met Robbie Williams samenwerkte. Dit album is 4 oktober 2010 gepresenteerd in de Melkweg in Amsterdam met de naam Hind Crosspop. De eerste single met videoclip is september 2010 verschenen en heet "Don't leave me behind".
Op zaterdag 16 oktober (2010) komt het nieuwe album "Hind Crosspop" op nummer 8 binnen in de album top 100. Het album dat door producer Steve Power werd geproduceerd en dat ze verder in eigen beheer (label B-HIND) samen met haar vriend en manager uitbracht, valt erg goed bij het Nederlandse publiek in de eerste week van verschijnen, het album krijgt zelfs direct aandacht in het buitenland. Via onder andere Livedome.de die de exclusieve rechten verwerft om de cd-release als concert 'live' te streamen in Duitsland. Ruim 36 portals zenden het concert uit.
In januari 2011 krijgt Hind via Sellaband 24.000 euro bij elkaar voor de marketing van haar tweede single van het album. Deze single zal het nummer I Want It zijn. Tot die tijd doen we het nog even met een oudje waar ze ons land mee vertegenwoordigde op het Songfestival.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten