iTunes Dag Top 3

FlashBack50 Top 3 (flashback50.nl)

21 april 2013

John Ewbank trekt Koningslied terug na stortvloed aan misselijkmakende kritiek



John Ewbank heeft zijn Koningslied teruggetrokken. De vele kritiek op het lied heeft hem dat doen besluiten, staat op zijn Facebookpagina. Het Nationaal Comité Inhuldiging zegt in een reactie dat het begrip heeft voor het besluit.

"Na zojuist de zoveelste nageboorte op mijn twitteraccount te hebben geblocked ben ik er dan nu echt he-le-maal klaar mee'', schrijft Ewbank.

Het lied van ruim 5 minuten, waaraan tientallen bekende Nederlanders meewerkten, werd vrijdagochtend gepresenteerd. Sindsdien is een storm aan kritiek losgebarsten.

Ewbanks zus Jennifer zegt op Twitter dat ze het vreselijk vindt. "Ik ben zo boos! Ik schaam mij diep voor diegene die zich zo respectloos op John hebben gestort."

Marco Borsato, wiens vaste componist Ewbank is, toont begrip voor het besluit van Ewbank. "#begrip #metopgehevenhoofd #oranjeboven", twittert hij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten