iTunes Dag Top 3

FlashBack50 Top 3 (flashback50.nl)

16 april 2013

Wende Snijders lanceert nieuwe single Do Berlin

Eindelijk is het zover, Wende Snijders komt met nieuw werk.
Haar vorige studio album no. 9 stamt alweer uit 2009 en daarop konden we al kennis maken met een gewaagde en experimentele Wende. Ze stapte van het chanson af en kwam met dance en popmuziek aanzetten. Maar ook dat werd prima ontvangen en haar shows waren in een mum van tijd uitverkocht.
Roses In June maakte grote indruk op het publiek net als het juweeltje Sycamore Tree.
In 2011 kwam er nog een live album uit met een registratie van haar concerten in Carré en daarna werd het wat stiller want Wende was begonnen aan haar nieuwe album en daarvoor trok zij naar Berlijn.
Het album komt in mei, maar vandaag is de eerste single van haar aanstaande album uitgekomen en die heet Do Berlin.

Wende verteld zelf op haar facebook het volgende over haar weg naar Last Resistance:
Na een winter Berlijn, ben ik geschroefd, geschaafd en versleuteld teruggekomen. De punten worden nu op de ‘i’ gezet, het is bijna zover: het album  Last Resistance is bijna af!
 Last Resistance is een album waarop popmuziek, elektronische muziek en theater samenkomen. In het nieuw geschreven materiaal zocht ik het spanningsveld op tussen het vertellen van een verhaal en de trance. Ik zocht naar producers die het experiment niet schuwen en ik vond ze in Berlijn: Nackt en Tilman Hopf.
De eerste keer dat ik de demo's liet horen aan Nackt en Tilman, hebben ze me naar huis gestuurd om alle nummers terug te brengen tot hun essentie, ze uit te kleden en eraan te werken totdat ze in hun meest kale versie nog overeind blijven staan.” In de Last Resistance clubtour-‘The naked sessions’ die aan de release van het album voorafgaat vertaal ik dit gegeven in april naar het podium voor de clubtour. In de kleine zalen van een aantal clubs wil ik het publiek de liedjes in hun meest naakte vorm laten horen; Wees welkom!

Download Do Berlin now at iTunes: http://smarturl.it/doberlin
Pre-order Last Resistance now at: http://WENDE.NU 
or iTunes: http://smarturl.it/lastresistance
For Tour Dates visit: http://www.wende.nu/nl/agenda

Geniet hieronder van Do Berlin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten