iTunes Dag Top 3

FlashBack50 Top 3 (flashback50.nl)

16 augustus 2014

Leonie Meijer verrast met Brainpower op Engelstalige single


Volgende week komt een gloednieuwe single van Leonie Meijer uit. En verrassend genoeg is het deze keer geen Nederpop, maar een Engelstalige track met een internationale sound.

De titel van het nummer is Won’t Come Back en is vandaag in de pre-order gegaan op i-Tunes,
Van het nummer is tegelijkertijd een part 2 opgenomen en daar krijgt Leonie hulp van niemand minder dan Brainpower.
Leonie en Brainpower leerden elkaar kennen toen ze meeschreven aan het met platina bekroonde album Kinderen Voor Kinderen – Deel 34: Klaar Voor De Start.

Leonie laat met deze single zien hoe veelzijdig ze is, want nog niet zo heel lang geleden verbaasde ze vriend en vijand door haar vocaal een steentje bij te dragen aan de single Make Me Stay van hardstyle DJ The Prophet.
Ze springt dus van Nederlandstalig naar Hardstyle en nu weer een Engelstalige single inclusief rap.

Over hoe de single tot stand kwam zei Leonie het volgende:
"Won't Come Back" schreef ik samen met mijn vaste producer Daniel Gibson. Toen we aan Won't Come Back werkten, voelde ik dat het anders was dan anders...alsof we een beetje in een nieuwe fase waren beland. Normaliter als Daniel en ik samenwerken, schrijf ik de tekst in het Engels en op basis daarvan maak ik een Nederlandse bewerking. Maar dit keer gebeurde dat niet. Ik voelde heel sterk dat deze track Engelstalig moest blijven. Soms kun je niet altijd alles verklaren, dit móest gewoon zo zijn.”

Check hieronder de preview van zowel de solo versie als part 2 met Brainpower van Won't Come Back , en als toetje de preview van For A Loved One (Demo)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten