iTunes Dag Top 3

FlashBack50 Top 3 (flashback50.nl)

13 juni 2013

De wereld van Jaap Reesema staat Op Z’n Kop

De stilte is voorbij: Jaap Reesema is terug. De zanger nam een muzikale time-out om een definitieve richting te kiezen en vond die in de Nederlandstalige pop met een eigentijds geluid. Gewapend met een aanstekelijk voorproefje, zijn nieuwe single Mijn Wereld Op Z’n Kop, gaat Jaap vanaf nu weer volle kracht vooruit met zijn muziek.

Het is de perfecte zomersingle. Met Mijn Wereld Op Z’n Kop daagt Jaap iedereen uit om stil te blijven zitten, wat onmogelijk blijkt. Vanaf de gitaarklanken in het begin tot het meer dan aanstekelijke refrein roept het nummer elke luisteraar op tot bewegen. In zijn herkenbare stem met het bekende hese randje bezingt Jaap de liefde. Die vond hij zelf bij model/presentatrice en voormalig Miss Universe Nederland Kim Kötter, de grote inspiratiebron voor zijn liedje.

De muziek van zijn nieuwe single schreef Jaap zelf, samen met zijn vaste muzikale partner Sander Baas, voor de tekst tekenden Jon Karthaus en Bart ‘Baas B’ Zijlstra. “Dit nummer past bij mij”, verklaart Jaap. “Het draagt precies uit welke richting ik op wil met mijn muziek: Nederlandstalige pop die toegankelijk is en in je hoofd blijft hangen.” Begrijpelijke teksten, sterke hooks en goede beats eronder. Het is een einde aan de zoektocht die Jaap de afgelopen twee jaar aflegde om zijn definitieve pad door het Nederlandse muzieklandschap te vinden.

Stiekem hoop ik uiteindelijk het leeftijdsgat onder de groten zoals Marco en Guus te vullen en "Mijn Wereld Op Z’n Kop" is daarbij een grote eerste stap. Maar Jaap gaat niet zitten afwachten, hij wil verder. Hield en houdt schrijfsessies met mensen als tekstschrijver Han Kooreneef, 3JS-gitarist Jaap Kwakman, producer Sven Figee en uiteenlopende artiesten als John Ewbank, René Froger en Ali B. Het plan: elke paar maanden een single uitbrengen, net zo lang tot hij weer een album vol heeft. Maar ook tussendoor worden fans op hun wenken bediend. Via zijn website biedt Jaap elke maand een cover van een Nederlandse klassieker; van Frank Boeijen via De Kast naar Boudewijn de Groot. Daarnaast trekt hij het land in voor zoveel mogelijk optredens. “Ik besef dat mensen me weer even moeten vinden”, zegt hij eerlijk. “Maar daar ga ik keihard aan werken. Ik wil iedereen mijn nieuwe stijl laten horen en samen een geweldig muzikaal feest bouwen.”
14 juni kwam de single officieel uit en de clip kwam zoals verwacht diezelfde dag beschikbaar. En zoals beloofd hebben we die nu dan ook bij het bericht gezet zodat je kan genieten van de song, en de clip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten