iTunes Dag Top 3

FlashBack50 Top 3 (flashback50.nl)

13 december 2016

Alessia Cara pakt de Draaischijf












Alessia Cara stond tijdens de concerten van Coldplay in de Amsterdam Arena in het voorprogramma. En dat lijkt zich nu te gaan uitbetalen want ze is hard op weg naar haar tweede dikke hit. Want vorig jaar stond ze al met de hit "Here" in de Top 40 en behaalde daar nummer 28 mee. Alessia stelt in haar tracks maatschappelijke problemen aan de kaak. Zo ging haar nummer Wild Things over het ‘denken in hokjes’. Scars To Your Beautiful, haar nieuwe Top 40-hit, gaat over het schoonheidsideaal dat we maar al te vaak zien in tijdschriften en commercials. Alessia's boodschap: accepteer jezelf zoals je bent.

Haarverlies
De zangeres weet waarover ze praat, want ze leed op de middelbare school aan haarverlies. Dat werd op een gegeven moment zo erg, dat ze haar kale plekken moest verbergen. “Ik wilde echt niet dat mensen naar me keken,” vertelt de zangeres. “Ik worstel er nog altijd mee. Je kunt zien dat ik op bepaalde plekken op mijn hoofd haar mis. Ik kan dit nog niet accepteren. Maar ik verberg het niet meer. Daarnaast doe ik geen make-up meer op, voordat ik ga optreden. Hoe kan ik anders geloofwaardig overkomen, met dit lied over jezelf zijn en over accepteren hoe je eruitziet?”

Wij zetten de handjes op elkaar voor deze dame en steunen haar dan ook enorm met haar nieuwe single door hem uit te roepen tot Draaischijf. De plaat is ook al alarmschijf bij 538 en hopelijk resulteert dat samen in een dikke vette hit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten